BERITA PILIHAN

Reading Time: 3 minutes

Reading Time: 3 minutes The Covid-19 pandemic has impacted all fronts—political, social, cultural, and economical. According to  Tempo, in the first five months of the coronavirus spreading in Indonesia, the Indonesian Ministry of Manpower recorded more than 3 million people as having experienced layoffs. Some of these also have an impact on UII student parents. The Islamic University of […]

Reading Time: 2 minutes

Reading Time: 2 minutes Pandemi Covid-19 berdampak di segala lini. Baik lini politik, sosial, budaya, hingga ekonomi. Menurut laporan Tempo.co, pada 5 bulan pertama corona menyebar di Indonesia, lebih dari 3 juta orang Tercatat mengalami Pemutusan Hubungan Kerja (PHK). Beberapa di antaranya juga berdampak pada orang tua mahasiswa UII. Universitas Islam Indonesia (UII) merespon dampak ini dengan memberikan keringanan biaya […]

Reading Time: 2 minutes

Reading Time: 2 minutes Media life in Indonesia lost a lot after the departure of Amir Effendi Siregar (AES). This media thinker and guardian of media democratization in Indonesia is the cornerstone of media management studies and the forerunner of UII’s Communication Study Program. Many are inspired by and imitate the thoughts of AES. This is especially the case […]

Reading Time: 2 minutes

Reading Time: 2 minutes  Business and media management are studies that are not widely used as special courses or majors in communication campuses in Indonesia. Not many people focus on being both a reviewer and a practitioner at the same time. Amir Effendi Siregar (AES), the founder of the Department of Communications at UII, and PR2Media, is one […]

Reading Time: 2 minutes

Reading Time: 2 minutes Qualitative research for corporations and public relations is for the advancement of the company. Research is also the basis for company decisions and policies. PR Research prioritises the beneficial interests of company development rather than science. Research for corporate public relations is the spearhead of corporate image and crisis management. “What we mainly do in […]

Reading Time: 2 minutes

Reading Time: 2 minutes Bisnis dan Manajemen media adalah kajian yang tak banyak dijadikan mata kuliah khusus atau jurusan di kampus-kampus komunikasi di Indonesia. Tak banyak pula orang yang memfokuskan diri menjadi pengkaji sekaligus praktisi dalam satu waktu. Amir Effendi Siregar (AES), pendiri Komunikasi UII dan PR2Media, adalah salah satu yang menhadirkan kajian manajemen media dalam sebuah definisi yang […]

Reading Time: 2 minutes

Reading Time: 2 minutes Kehidupan media di Indonesia kehilangan banyak setelah kepergian Amir Effendi Siregar (AES). Pemikir media dan pengawal demokratisasi media di Indonesia ini adalah soko guru kajian manajemen media dan cikal bakal Prodi Komunikasi UII. Banyak yang terinspirasi dan meneladani pemikiran AES. Terutama hal ini muncul setelah terbit buku Melawan Otoritarianisme Kapital, Amir Effendi Siregar dalam Pemikiran […]

Reading Time: 2 minutes

Reading Time: 2 minutes Riset Kualitatif untuk korporasi dan humas sifatnya untuk kemajuan perusahaan. Riset juga menjadi dasar pengambilan keputusan dan kebijakan perusahaan. Ia lebih mengedepankan kepentingan praktis pengembangan perusahaan, ketimbang keilmuan. Riset untuk humas korporat menjadi ujung tombak citra dan manajemen krisis perusahaan. “Yang terutama kita lakukan dalam riset untuk kehumasan adalah mengapa itu terjadi, apa yang terjadi, […]

Reading Time: 2 minutes

Reading Time: 2 minutes In times of crisis, the need for information is very fast. So does the flow of information. The number of needs and the flow of information often makes people panic, and confusing because of overlapping information. In an educational institution such as the Indonesian Islamic University (UII), a Public Relations (PR) team is needed to […]

Reading Time: 2 minutes

Reading Time: 2 minutes Di saat-saat kondisi krisis, kebutuhan informasi sangat kencang. Arus informasi pun demikian. Banyaknya kebutuhan dan arus informasi tersebut sering kali justru membuat orang panik, dan simpang siur karena informasi yang saling tumpang tindih. Dalam sebuah institusi pendidikan seperti Universitas Islam Indonesia (UII), dibutuhkan sebuah tim Public Relation (PR) untuk mengatur informasi. Teatime kali ini, Kamis, […]